Oranjevereniging Westerhaar Vriezenveensewijk had ook dit jaar weer haar uiterste best gedaan om een programma samen te stellen voor Koningsdag waarbij er voor iedereen wel iets te doen was. Aan alles en iedereen was gedacht, ook voor de iets oudere jeugd was een rand programma aanwezig, met uitdagende spellen en activiteiten.

Het hijsen van de vlag en de optocht werd begeleid door een enthousiaste muziekvereniging SDG, wethouder Scholten plus de jongens en meisjes van de scouting Admiraal Kruys. Ook werd het Koningslied gezongen, wat speciaal voor de 50 ste verjaardag van de Koning geschreven is.

Na het hijsen van de vlag was er een optocht van versierde fietsen en skelters voor de kleinste jeugd. Alle jongens en meisjes kregen na afloop van de tocht snoep en drinken. Drie deelnemers vielen in de prijzen te weten: Wiebe Alberts, Thomas en Mirthe Berkhof en Maud Dogger.

Voor de iets oudere jeugd was er een BMX circuit aangelegd waar men z’n kunsten kon tonen en de competitie aan kon gaan met andere deelnemers. Ook was er een Panna-kooi waar de balkunsten getoond konden worden. De springkussens en het Sumo worstelen vielen ook bij iedereen goed in de smaak. E.e.a. was gerealiseerd in samenwerking met Zorgsaam Twenterand.

In 2017 was het een echte Strijd!! Een Strijd met maar vijf teams, maar wel teams die tot in de kleinste details voorbereid waren om er een echte Strijd van te maken!

De rivaliteit en de competitie tussen de diverse teams was van een hoog niveau, maar toch stond hierbij ook de gezelligheid voorop. Tot aan het eindspel was het spannend welk team zich de winnaar mocht noemen.

Na het eindspel, wat door vele toeschouwers werd bekeken, kwam het team: de Greune Knuppels en 1 Blauwe uit de bus als de winnaar van de Strijd 2017!!

Voor de fietsers uit het dorp was er een fietstocht uitgezet door onze mooie omgeving. De deelnemers van de fietstocht verdienen een dikke pluim gezien de weersomstandigheden. De families Berghuis en Hartman gingen naar huis met de eerste prijs.

Om 4 uur werd door burgemeester Visser het startsein gegeven voor de ballonnen wedstrijd voor de kinderen. Door vele kinderen werd er enthousiast meegedaan aan deze wedstrijd, in de hoop om een prijsje in de wacht te slepen. Maar hiervoor moet

men nog even geduld hebben. Deze uitslag wordt bekend gemaakt tijdens de feestweek.

Na een gezellige afsluiting van de middag door de DJ van de Klaampe werd om half negen de vlag gestreken, als afsluiting van deze geslaagde Koningsdag 2017!

Op naar 2018, waarbij de Oranjevereniging zich afvraagt:

DURF JIJ DE STRIJD AAN???

Meer foto’s op WesterhaarDigitaal.nl