Op Koningsdag, donderdag 27 april, staan er weer verschillende activiteiten op het programma en u wordt van harte uitgenodigd om hier aan deel te nemen en/of te komen kijken.

Om 10.00 uur starten we met het hijsen van de vlag bij het Haarhuus. Dit wordt gedaan door leden van de Admiraal Kruys groep van de scouting uit Vriezenveen en Muziekvereniging Soli Deo Gloria zal dit muzikaal begeleiden.

Aansluitend start de optocht van versierde fietsen en skelters ( +/_10.30 uur) Kinderen kunnen met hun versierde fiets of skelter meerijden in de stoet, die vooraf gegaan wordt door de muziekvereniging. Het start en eindpunt is bij het Haarhuus waar aansluitend ook de prijsuitreiking is voor de mooiste creaties.

‘s Middags om 13.30 uur start De Strijd. De aangemelde teams zullen weer gaan strijden om De Strijdbijl. Zal MC De Wieke de Bijl weer in ontvangst nemen of…… we laten ons verrassen. De kinderen hoeven zich ook niet te vervelen. Voor hen zijn i.s.m. medewerkers van Zorgsaam Twenterand, ook activiteiten georganiseerd op het terrein.

Natuurlijk is er ook weer de traditionele ballonnen wedstrijd. Om 16.00 uur willen we de ballonnen oplaten en de kinderen kunnen voor die tijd de ballon met deelnemerskaartje ophalen bij de organisatie op het feestterrein. Wij hopen dat er veel kaartjes teruggestuurd worden en de winnaars worden tijdens de feestweek bekend gemaakt.

Wilt u hier toch niet bij aanwezig zijn en gaat u er liever op uit? Kom dan om 14.00 uur met uw fiets naar De Klaampe. De Oranjevereniging heeft een mooie fietspuzzeltocht uitgezet rond ons mooie dorp met vragen en opdrachten. Er kan tot 14.15 uur bij de ingang van de Klaampe gestart worden. De kosten zijn € 2,50 per gezin.

U leest het, voor elk wat wils en wij hopen u te zien rond het koningin Maxima plein.