Koningsdag in Westerhaar-Vriezenveensewijk begon bij zorgcentrum het Haarhuus. Om 10.00 uur werd door scouts van scouting Admiraal Kruys uit Vriezenveen de vlag gehesen. Het Wilhelmus werd gezongen, begeleid door muziekvereniging Soli Deo Gloria. Na een toespraak van wethouder Engberts ging de optocht met versierde fietsen en skelters van start. Door de mindere weersomstandigheden waren er minder deelnemers dan voorgaande jaren. Elk kind had erg zijn of haar best gedaan en iedereen werd beloond met een prijsje. Aan de fietspuzzeltocht namen ook weinig mensen deel. Het was een mooie route richting Den Ham.
’s Middags werd de Strijd gestreden. De organisatie had in overleg met de deelnemende teams besloten om alles door te laten gaan. De teams waren erg enthousiast om toch de Strijd aan te gaan ondanks de slechte weersvoorspellingen. Er waren wel wat aanpassingen gedaan. Zo is het spel met de waterbak vervangen door een ander spel en zijn de kinder activiteiten en het eindspel naar de sporthal in de Klaampe verplaatst. De teams deden flink hun best en werden aangemoedigd door de toeschouwers. Tijdens het eindspel was de spanning goed voelbaar en bleef het onduidelijk wie er met de Strijdbijl vandoor zou gaan. Uiteindelijk bleek dat Motorclub De Wieke de meeste punten verzameld had en voor de tweede keer de trofee in ontvangst kon nemen.
Na het startsein van burgemeester Visser werden er om 16.00 uur 250 ballonnen de lucht ingelaten. Sommigen belandden direct in de boom, maar de meesten gingen richting Duitsland. Nu afwachten welke ballon gevonden wordt en van wie het kaartje wordt teruggestuurd. De prijzen hiervan worden uitgereikt tijdens de feestweek.

WesterhaarDigitaal was ook aanwezig en de foto’s staan op hun website.